۶ راه حل برای کنترل اضطراب

۱٫با ترس‌های خود روبرو شوید :
بعضی از درمانگرها مانند روان پزشکان دریافته ‌اند یکی از سلاح‌های کلیدی در جنگ با استرس توانایی مواجهه شدن با ترسها است. بنابراین اگر یادبگیرید که زودتر و همیشه با ترس‌ها روبرو شوید می‌توانید بر آنها غلبه کنید. از ارتفاع می‌ترسید؟ در یک کلاس ضخره ‌نوردی یا باشگاه بولدرینگ ثبت نام کنید و خود را به مبارزه و چالش عادت دهید.
۲٫مکث کنید :
وقتی اضطرابتان شروع می‌شود نفس عمیق بکشید. می‌توانید هر روز صبح از نور آفتاب بهره ببرید یا وقتی استرستان شروع شد مکث کنید و پنج دقیقه مدیتیشن داشته باشید. نفس عمیق کشیدن و پاکسازی ذهن می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد.
۳٫بخوابید :
کم‌ خوابی اضطراب زمینه ‌دار را تشدید می‌کند. وقتی مغز با کمبود خواب مواجه شود نواحی مختلف را فریب می‌دهد که احساس به این تفکر تبدیل کند که شما موضوعی دارید که باید بابتش نگران باشید. کسانی که زود نگران می‌شوند هم نسبت به این عارضه آسیب ‌پذیرترهستند، پس هرشب یک خواب خوب ۷ تا ۹ ساعته داشته باشید.
۴٫خواسته ناگهانی درون‌ خود را کنترل و مهار کنید :
شما نمی‌توانید همه‌چیز را کنترل کنید. وقتی سعی می‌کنیم نتایجی را که واقعا نفوذی روی آنها نداریم کنترل کنیم اضطراب شروع می‌شود. بنابراین روی نتایجی تمرکز کنید که تحت کنترل شما هستند تا ترس  کاهش پیدا کند.
۵٫حواس‌ شما به نوشیدنی‌ها باشد :
اگر ‌اکنون با طوفانی از اضطراب روبرو هستیدآخرین کاری که دوست دارید انجام دهید نوشیدن یک فنجان قهوه است. ثابت شده کافین زیاد موجب افزایش اضطراب و افسردگی در فرد پراسترس می‌شود. اگر برای آرام ماندن می‌جنگید بیشتر از یک فنجان قهوه در روز ننوشید.
۶٫از خود بپرسید.چه می‌شود اگر؟
واقعا از چه چیزی تا این حد می‌ترسید؟ یکی تکنیک‌هایی که روان پزشکان برای مهار احساسات منفی استفاده می‌کنند این است که بیمار را وادار به پرسش از خود می‌نمایند.( بیشترین ترس من واقعا از کجا می آید؟) چقدر احتمال دارد که رخ بدهد؟ اگر رخ داد چگونه با آن مواجه خواهم شد؟ خودتان را به بدترین سناریو ممکن تصور، با این ‌کار می‌توانید واقعیت را تا حدود بسیار زیادی قابل کنترل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *